fredag 18. februar 2011

Selvlagde blomster..

I dag har jeg gjort litt forskjellig ting i grunn, blant annet har jeg laget blomster av kaffefilter :D Det var noe helt nytt for meg og det var ufattelig morsomt, og er noe jeg kommer til å gjenta. Fant inspirasjon til å prøve dette gjennom denne bloggen HER.

Sånn ble mine blomster seende ut, syns på en måte de kan se ut som orkidéer egentlig:



Fremgangsmåten er som følger:



1: Tegn opp, eller klipp ut for frihånd, blomsterbladene på kaffefilteret. Husk å gjøre det på siden av kaffefilteret så du får bladene dobbelt.
2: Jeg har brukt glue dots for å lime bladene sammen på midten. (Man kan selvsagt også bruke brads).
3. Brett sammen bladene og press dem sammen.
4: For å holde blomsten "sammen" mens den tørker har jeg tvinnet "ståltråd" rundt.
5: Brett ut igjen bladene.
6: Jeg bruker distress refill ink for å farge blomstene. (Her kan man selvsagt også bruke glimmermist etc.) Jeg begynte med worn lipstick i midten og på ytterkantene, for så å gulne blomsten fra midten og ut med scattered straw. Til slutt brukte jeg spun sugar for å få farge på resten av bladene. Baksiden av blomsten skal ligne en avklipt kvist (det er der jeg tvinner "ståltråden", og der brukte jeg peeled paint.

Vips så har man en blomst :D Veldig bra å bruke kaffefilter til blomsterlaging har jeg funnet ut. Fargen trekker så godt inn og jevner seg fint ut :)

Beklager dårlig bildekvalitet. Hadde bare mobilen liggende så da ble det den som fikk kjørt seg litt ;)


4 kommentarer:

  1. Nydelige blomster du har laget :)

    Og jeg har som har Distress Refill og har aldri brukt det.....nå vet jeg det :)


    Ha en fin kveld!!!!

    Klem!

    SvarSlett
  2. Utrolig fine blomster!! =)
    Trenger ikke shoppe, når man kan lage selv.
    Jeg skal prøve å farge mine med promarker, siden jeg ikke har ink refill.

    Klem

    SvarSlett
  3. Tusen takk, Eva Marie.. Promarker fungerer nok vel så bra, om ikke bedre ;)

    SvarSlett